Veranderverhaal

Het veranderverhaal is alle gesproken en geschreven tekst van veranderaars over de inhoud van een veranderopgave.

Het veranderverhaal is een combinatie van gevoel en verstand en bestaat uit verschillende samenhangende elementen en lagen.

Boeken

In Hoe krijg je ze mee? behandel ik het veranderverhaal in hoofdstuk 2 (urgentie, over A) en hoofdstuk 3 (ambitie, over B).

In De functie van frictie is deel 1 ‘een solide richting’ gewijd aan het veranderverhaal.

Blogs

Hieronder kun je doorklikken naar de blogs die ik er de afgelopen jaren over schreef. De blogs specifiek over het onderdeel urgentie staan op de themapagina Urgentie

Met welke vijf woorden maak je een verandering solide?

Hoe zorg je dat mensen een gevoel krijgen bij een verandering?

Bij welke vijf veranderdoelen moet je wegblijven?

Wat zijn drie lagen in elk veranderverhaal?

Voor wie doen we de verandering eigenlijk?

Hoe kun je zien of een veranderopgave solide is?

Wat is de waarde van kernwaarden?

Wat is er mis met streven naar kwaliteit?

Wanneer is een gesprek over verandering tijdsverspilling? (en drie vragen die je dan kunt stellen)

Hoe combineer je wendbaarheid met wetenschap?

Annemarie Mars - Hoe beoordeel je een plan

Hoe beoordeel je een plan? (ook als je geen black belt hebt)

Annemarie Mars - Heeft verandering een mooie verpakking nodig

Heeft verandering een mooie verpakking nodig?

Annemarie Mars - Moet je de beste willen zijn?

Moet je de beste willen zijn?

Annemarie Mars- Wat is er mis met een lerende organisatie

Wat is er mis met een lerende organisatie?

Annemarie Mars - Hoe kun je doorslaan met je veranderverhaal

Hoe kun je doorslaan met je veranderverhaal?

Wat zijn de basisbestanddelen van een solide veranderverhaal?

Kun je veranderen zonder doel?

Waarom dijen organisatieveranderingen uit?

Online training Verandermanagement

Het veranderverhaal is onderwerp van Deel 2 (Richting) in de Online training verandermanagement – Hoe krijg je ze mee?

Meer weten?

Presentaties en opleidingen

Het veranderverhaal is een kernelement van mijn presentaties en opleidingen, omdat het zo bepalend is voor de manier waarop je werkt aan commitment, en voor je veranderstrategie, veranderplan en veranderorganisatie.

Voor vragen en boekingen mail of bel mijn assistente Annemieke Kersting (annemieke.kersting@forachange.nl, 06 – 42224033)